Σάββατο, 9 Ιουλίου 2016

Η Ηλιάνα Βολονάκη μιλάει για τον εαυτό της και για τη δουλειά της στο fylada.gr, το ηλεκτρονικό περιοδικό σας.

https://fylada.gr/%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ad%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%85%ce%be%ce%b7-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b7%ce%bb%ce%b9%ce%ac%ce%bd%ce%b1-%ce%b2%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%bd%ce%ac%ce%ba%ce%b7/ Η Ηλιάνα Βολονάκη μιλάει για τον εαυτό της και για τη δουλειά της στο fylada.gr, το ηλεκτρονικό περιοδικό σας.
Η Ηλιάνα Βολονάκη γεννήθηκε στην Αθήνα, αλλά μετακόμισε στο Μεσολόγγι στα 25 της χρόνια. Σπούδασε Στέλεχος Τραπεζικών Εργασιών χωρίς να θέλει ποτέ να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα, καθώς και οργάνωση γραφείου με χρήση Ηλ. υπολογιστή. Για δυο χρόνια ήταν ραδιοφωνική παραγωγός στον άνεμο 9,37FM, με την εκπομπή: Ψιθυρίσματα: ελληνική μουσική, με gossip news. Άρθρα της δημοσιεύονται στις εφημερίδες: Freepen.gr, Βασικός Μέτοχος, Κορινθιακή Ημέρα και Ιθωρία. Επίσης, είναι μέλος της Εθνικής Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών Κύπρου. Στο ενεργητικό της έχει πολλές εκθέσεις ζωγραφικής ομαδικές/ ατομικές. Βιβλία που έχει γράψει: ΛΕΥΚΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΗΜΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ ΟΤΑΝ ΠΟΝΑΕΙ ΜΙΑ ΨΥΧΗ TO ΒΑΛΣ ΤΩΝ ΑΝΕΜΩΝ (Ιστορικό Μυθιστόρημα). Η συγγραφεάς Ηλιάνα Βολονάκη ανοίγει τη ψυχή της στο ηλεκτρονικό περιοδικό μας, fylada.gr, και μας μιλάει για το έργο της αλλά και για το πως ξεκίνησε να γράφει και να μοιράζει τις σκέψεις της μαζί μας μέσα από τα βιβλία της. Τι σας δημιούργησε την ανάγκη να αρχίσετε να αποτυπώνετε τις σκέψεις σας σε χαρτί; Γράφω επειδή νιώθω μια εσωτερική ανάγκη να γράψω. Έτσι, πιστεύω πώς μπορώ να συμμετέχω στην πραγματική ζωή, μονάχα αλλάζοντάς την. Η συνήθειά μου, το πάθος μου. Με ενθουσιάζει, μάλιστα, να μεταμορφώνω όλη την ομορφιά και τον πλούτο του κόσμου σε λέξεις. Με βοηθάει, μέσα μου, να κοιτώ και να αναζητώ τον εαυτό μου! Με βοηθάει στην μοναξιά μου, όταν νιώθω: ξεκομμένη κι αδικαίωτη, όπως, άλλωστε, όλοι μας σε πολλές καταστάσεις της ζωής μας. Η ιδέα, μάλιστα, ξεκίνησε, όταν παρακολούθησα την θεατρική παράσταση: Άννα Καρένινα. Έχουν περάσει τόσα χρόνια και ακόμα δεν μπορώ να περιγράψω πώς το πάθος ενός ανθρώπου, μπορεί να τον οδηγήσει στο προσωπικό δράμα και την καταστροφή, στην ηλικία των 8 ετών. Θυμάμαι μόνο την προσήλωσή μου τις ώρες εκείνες και την επόμενη μέρα, στον καθρέπτη, με μια χτένα να μιμούμαι την παράσταση. Ύστερα, ήρθε και ένα παιδικό στην ΕΡΤ με μολύβια, γόμες, κούκλες, να μιλούν και να ξεκινώ δειλά- δειλά, τις πρώτες μου ιστορίες, σε ένα κόκκινο τετράδιο. Ποια ήταν η αφορμή για τη συγγραφή του πρώτου σας βιβλίου; Το πρώτο βιβλίο μου που κυκλοφόρησε ήταν η Μελαγχολία Της Νύχτας. Αν και πριν από αυτό, ήταν το Βαλς Των Ανέμων, το Ιστορικό μου μυθιστόρημα, το οποίο εκδόθηκε τελευταίο. Η Μελαγχολία Της Νύχτας ήρθε μετά από μια κουβέντα με έναν φίλο του πατέρα μου από την Κρήτη. Ο εκδοτικός μού είχε ζητήσει ένα μικρότερο σε όγκο βιβλίο, σαν πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας. Γιατί δεν γράφεις για την Σπιναλόγκα; Η φωνή του, ακόμα και τώρα, στα αυτιά μου. Και έτσι, ξεκίνησα τη διαδρομή. Πώς νιώσατε μετά την έκδοση του πρώτου σας βιβλίου; Την πρώτη φορά που το αντίκρυσα δεν πίστευα πως μου ανήκει. Δεν πίστευα πως είναι δικό μου. Η αίσθηση και η πρώτη επαφή είναι μοναδική. Αισθάνεσαι πως ολόκληρη η ψυχή σου, ό,τι και να κρύβει, βρίσκεται ολόκληρη τυπωμένη στις σελίδες του. Οι ιστορίες των βιβλίων σας αντλούνται από αληθινά γεγονότα; Έχετε ταυτιστεί ποτέ με κάποιο χαρακτήρα; Όλες μου οι ιστορίες είναι αληθινές! Ταυτίζομαι με όλους τους ήρωές μου, αλλά κυρίως με τον Βενέδικτο, στα Λευκά Περιστέρια. Ασχολείστε και με τη ζωγραφική. Βρίσκεται κοινά στοιχεία ανάμεσα στη συγγραφή και τη ζωγραφική; Σε έναν άσπρο καμβά δίνεις μορφή, χρώμα. Όπως και σε μια άσπρη σελίδα! Η ζωγραφική είναι μια σειρά από ιστορίες, όπως φαντάζεται ο νους. Έχουν χρώμα; Ναι. Το βιβλίο στο εσωτερικό του όχι; Μα, ναι! Σε κάθε φράση, το βιβλίο παίρνει μορφή, χρώμα, σχήμα… Έχετε σπουδάσει στέλεχος Τραπεζικών Υπηρεσιών. Πώς το ενδιαφέρον για τις οικονομικές επιστήμες συνδυάστηκε με την τέχνη της συγγραφής, αλλά και της ζωγραφικής; Όταν τελείωσα το λύκειο, πέρασα Νηπιαγωγός στη Β. Ελλάδα, αλλά λόγω οικονομικών καταστάσεων δεν μπόρεσα να πάω. Έτσι, έψαξα και βρήκα μια σχολή στην Αθήνα. Καλή επιλογή! Δεν θέλησα, όμως, ποτέ να εξασκήσω αυτό το επάγγελμα. Στη συνέχεια, προχώρησα τις σπουδές μου στην οργάνωση γραφείου με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και μετέπειτα, στη γλώσσα των Ιταλικών. Παράλληλα με τις σπουδές μου, μάθαινα ζωγραφική στο ατελιέ ενός γνωστού ζωγράφου, του Δ. Μπάκαλου, ο οποίος με βοήθησε στα πρώτα μου βήματα. Ομαδικές- ατομικές εκθέσεις. Το βιβλίο σας «Το βαλς των ανέμων» εκτυλίσσεται στη Σμύρνη. Γιατί επιλέξατε τη συγκεκριμένη περιοχή, αλλά και τη συγκεκριμένη εποχή; Το βαλς των ανέμων είναι ένα βιβλίο, με το οποίο ήμουν, είμαι και θα είμαι ερωτευμένη! Ξεκίνησε να γράφεται σε ηλικία 20 χρόνων, πριν την μελαγχολία της νύχτας, όπως σας είπα, ήδη! Όσο το έγραφα, έζησα πολύ όμορφες στιγμές κι όταν έπρεπε να διακόψω, αισθανόμουν ότι μου έλειπε. Περίεργο; Ναι. Η Σμύρνη, παρ’ όλη τη θλίψη της, έχει μια παράξενη έλξη προς εμένα! Σαν να είχα ζήσει σε προηγούμενες ζωές μου εκεί! Μαγεύτηκα, δε, περισσότερο, με την ιστορία της νεαρής από την Αθήνα. Η γιαγιά της τής είπε την αληθινή ιστορία της. Δυστυχώς, η γιαγιά έγινε άγγελος μια εβδομάδα μετά την συμπλήρωση των εξελίξεων, των ηρώων, της ζωής τους. Μια πόλη γεμάτη εικόνες και συναισθήματα, που η νέα γενιά αξίζει να μάθει. Όπως έζησαν την ιστορία οι άνθρωποι εκείνης της εποχής. Όχι όσων θέλουν να την διαστρεβλώσουν! Έχετε ασχοληθεί με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων. Πόσο διαφορετικό είναι το «παιδικό» κοινό; Πάρα πολύ! Τα παιδιά είναι δύσκολοι κριτές, αλλά και τόσο αληθινοί. Στις παρουσιάσεις μου, σε διάφορα σχολεία, μου έκανε εντύπωση η ευστροφία και η άλλη διάσταση του παραμυθιού. Πώς ζωντάνευαν το παραμύθι, δίχως να δουν τις εικόνες του! Οι ερωτήσεις τους, αλλά και οι απαντήσεις τους στις ίδιες ερωτήσεις! Ετοιμάζετε κάποιο νέο βιβλίο; Ναι! Εύχομαι να το αγκαλιάσουν, όπως και τα άλλα! Η φωτογραφία είναι από το tovivlio.net