Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2014

διαβάστε τη συνέντευξή μου, στo titloi.com. Ευχαριστώ πολύ!!!

Το κάθε τι μπορεί να γίνει η φλόγα που θα πυροδοτήσει την έμπνευση Wed, 25/06/2014 - 11:29 Ηλιάνα Βολονάκη, Συγγραφέας
1. Πώς θα χαρακτηρίζατε την Ηλιάνα Βολονάκη με πέντε λέξεις; Τελειομανής, πεισματάρα, φιλότιμη, εργατική, καλοπροαίρετη. 2. Είχατε από παιδί ανήσυχο πνεύμα; Από μικρή, μου άρεσε η τέχνη! Θυμάμαι, ένα παιδικό στη τηλεόραση, πού τα μολύβια, οι γόμες, τα χαρτιά, είχαν πνοή. Προσπάθησα, να αποτυπώσω, έτσι, τη δική μου παιδική ιστορία και όταν, οι γονείς μου, με πήγαν στην Άννα Καρένινα, θέλησα, μπροστά σε έναν καθρέπτη, να αποτυπώσω τη φαντασία μου. Να προσεγγίσω την ιδέα εκτελεσμένη με εκθαμβωτική μαεστρία, να ζωντανέψω, μάλιστα, το πάθος των ηρώων. 3. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε; Από μικρή, πάνω- κάτω 8 χρόνων. Όταν τελείωνε το παιδικό, ζητούσα από τη μητέρα μου, να μου γράψει όσα της έλεγα! Πόσες λέξεις- άγνωστες, να μπορεί, να αποτυπώσει ένα μικρό παιδί, σε άσπρες κόλλες; Ώσπου, τη σκυτάλη, πήρε, η Μελαγχολία της Νύχτας, στην ηλικία, των 18 χρόνων. 4. Από πού αντλείτε πηγές για έμπνευση; Και για μένα ακόμα, αυτό είναι. άγνωστο! Το κάθε τι μπορεί να γίνει η φλόγα που θα πυροδοτήσει την έμπνευση. Κάτι που άκουσα τυχαία, κάτι που είδα ή ένας άνθρωπος ακόμα που η προσωπικότητά του με συνάρπασε και πάνω σ' αυτήν χτίζω τον μύθο που γεννιέται στο μυαλό μου, χωρίς να καταλαβαίνω το πότε και το πώς. 5. Μιλήστε μας λίγο για τα βιβλία σας; Αυθόρμητα, θα απαντήσω: Είναι η αναπνοή μου! Ο τρόπος έκφρασής μου, τα διδάγματά μου! 6. Ποια ήταν η αφορμή για να γράψετε το τελευταίο σας βιβλίο; Η τάξη και η συστηματοποίηση, πού άκουσα τυχαία, κάποιον άνδρα, να λέει στη σύζυγό του, στο δρόμο! 7. Ταυτίζεστε με τους ήρωες των βιβλίων σας; Ο κάθε συγγραφέας, πιστεύω, πώς ταυτίζετε, με τους ήρωες του! 8. Αν δεν ήσασταν συγγραφέας πιο επάγγελμα θα κάνατε; Εργαζόμουν, για αρκετά χρόνια σε παιδικό σταθμό. Τα παιδιά, είναι η αδυναμία μου! 9.Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που χρειάζονται οι σημερινοί άνθρωποι για να είναι ευτυχισμένοι; Δυστυχώς, οι σημερινοί άνθρωποι, έχουν βρει την ευτυχία τους, στα tablet, στους υπολογιστές, στα βιντεοπαιχνίδια... Έχει χαθεί, η κουβέντα με ένα φίλο στο καφενείο, το περπάτημα στη φύση... Λείπει, η αισιοδοξία και κυρίως, στη νέα γενιά. 10. Εσείς πώς περνάτε τον ελεύθερο σας χρόνο; Ακούω μουσική, πηγαίνω βόλτες, συζητάω με φίλους, αλλά κυρίως διαβάζω! 11. Ποια παράγραφο αγαπάς πιο πολύ από όλα σου τα βιβλία; Νηνεμία... Παρέα με τις ψαλμωδίες των αγγέλων... Με τα χειροκροτήματα όσων έζησαν και έμαθαν την αυθεντία. Των όσων πάλεψαν να κρατηθεί ζωντανό το ίδρυμα. Ένα μπράβο στη Ζηνοκλεία... Έμαθε να αγαπάει και να καυχιέται... Να πλάθει ήρωες και να ταξιδεύει τους ασθενείς της σε μεθυσμένες βροχές. Από το βιβλίο μου, Λευκά Περιστέρια. 12. Τι καινούριο να περιμένουμε από την Ηλιάνα Βολονάκη; Κάτι υπάρχει στα σκαριά, αλλά είναι νωρίς ακόμα να σχολιάσω τη θεματολογία του! Της Χαράς Μιχαήλ