Κυριακή, 18 Μαΐου 2014

διαβάστε τη συνέντευξή μου, στο Νίκο Μεταξά, ραδιοφωνικό παραγωγό, στο studio lefkatas 90.5fm. Απλά τέλειο!!!!!

http://www.studiolefkatas.gr/articlesgr/general-news-gr/2229-sinenteuksi-stin-iliana-bolonaki.html διαβάστε τη συνέντευξή μου, στο Νίκο Μεταξά, ραδιοφωνικό παραγωγό, στο studio lefkatas 90.5fm. Απλά τέλειο!!!!! Συνέντευξη στην Ηλιάνα Βολονάκη PDF Εκτύπωση E-mail Σάββατο, 17 Μάιος 2014 Συντάχθηκε απο τον/την Studio Lefkatas FM alt Η Ηλιάνα Βολονάκη, μιλάει για το νέο της βιβλίο: ΤΟ ΒΑΛΣ ΤΩΝ ΑΝΕΜΩΝ
Η Ηλιάνα Βολονάκη, γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Στέλεχος Τραπεζικών Εργασιών, και έκανε τις πρώτες της συγγραφικές απόπειρες στις κόλλες των οικονομικών της βιβλίων. Ασχολείται με τη ζωγραφική έχοντας εκθέσεις στο ενεργητικό της, ήταν ραδιοφωνική παραγωγός στον άνεμο 9,37, γράφει σε τοπική εφημερίδα της Πάτρας, στη Freepen.gr, στο Βασικό Μέτοχο, Κορινθιακή Ημέρα, Palmografos.com,studiolefkatas.gr, lefkadanet.gr, mylady.gr, βήμα της γυναίκας και ταξιδεύει συχνά. Επίσης είναι μέλος της Εθνικής Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών Κύπρου. Άλλα βιβλία της: Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ, ΛΕΥΚΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ, ΤΟ ΚΕΝΤΗΜΑ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ, ΟΤΑΝ ΠΟΝΑΕΙ ΜΙΑ ΨΥΧΗ Η Ηλιάνα, δηλώνει ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη με τη Σμύρνη, τον αλλοτινό κοσμοπολιτισμό της και την τραγική καταστροφή της που στέρησε χαρά από τόσο κόσμο. Και μιλάει με αυτό τον τρόπο στις καρδιές εκείνων των Ελλήνων που ζουν ακόμη το μύθο της Σμύρνης, μια και είναι παιδιά και εγγόνια προσφύγων στους οποίους παραμένει τραύμα το γεγονός ότι δεν γνώρισαν ποτέ τον τόπο καταγωγής τους. ΕΡ: Δηλώνεις ερωτευμένη, με τη Σμύρνη, χωρίς να την έχεις επισκεφθεί! ΑΠ: Μεγάλος έρωτας... Λένε ότι η Σμύρνη είναι η γυναίκα σου.. Και είναι έτσι, σαν μια γυναίκα από την οποία δεν μπορείς να ξεκολλήσεις –όπου και να πας, κάτι θα σου τη θυμίζει. ΕΡ: Ταξίδεψες, μέσα από την ηρωίδα σου. Σωστά; Απ: Κατά περίεργο τρόπο, η Κασσάνδρα, μου θυμίζει την Ηλιάνα. ΕΡ: Εσένα, έτσι; Αφού, πρόκειται για αληθινή ιστορία, όπως έχεις δηλώσει! ΑΠ: Ναι. Έπαθα πλάκα! Της άρεσε το περπάτημα, η θάλασσα, το καλό φαγητό και τα γλυκά. Εκτός, βέβαια, από το τραγούδι. Η ηρωίδα, είχε αυτό το χάρισμα. Εγώ, πάλι, εάν τραγουδήσω, θα σπάσουν τα γυαλικά του σπιτιού. ( γελά ) ΕΡ: Ηλιάνα, σε γνωρίζω τόσα χρόνια. Έχω διαβάσει τα βιβλία σου, ξέρω το χαρακτήρα σου. Θα εξηγήσεις, το λόγο, ονομασίας της ηρωίδας σου: ως Κασσάνδρα; ΑΠ: Η Κασσάνδρα είναι πληθωρική, επαναστάτρια αλλά με έντονη την αίσθηση της λογικής. Κόρη του βασιλιάς της Τροίας Πρίαμου. ΕΡ: Όπως εσύ… ΑΠ: Ένας καλός μου φίλος, ζωγράφος, ο Δ. Μπάκαλος, στο παρελθόν μου είχε πει, το εξής: Είσαι μία ήσυχη, αθόρυβη γυναίκα που θα πεις λίγα λόγια, όμως ουσιαστικά. Είσαι σταθερή και συγκροτημένη, θέλεις στη ζωή σου να επικρατεί η αρμονία, η ασφάλεια και η σιγουριά. Αρκετά κοινωνική και δραστήρια! Προτεραιότητα της ζωής σου είναι να διατηρείς αρμονικές σχέσεις. Αποφεύγεις τις συγκρούσεις και τους χωρισμούς γιατί δεν θέλεις να διώχνεις ανθρώπους από τη ζωή σου! Πολλές φορές θα κάνεις όλα τα χατίρια στους γύρω σου προκειμένου να μην τους χάσεις από το πλάι σου, για αυτό και η αγάπη σου πολλές φορές γίνονται δεδομένη! ΕΡ: Θα συμφωνήσω απόλυτα, μαζί του. Όμως, πες μου, σε παρακαλώ, πόσα χρόνια, σε πήρε να γράψεις το συγκεκριμένο βιβλίο; ΑΠ: Νίκο μου, πάνω- κάτω τρία χρόνια. ΕΡ: Ηλιάνα, είναι αλήθεια πως όσα άφησε το 1922 η φωτιά και το μαχαίρι, οι Τούρκοι βιάστηκαν να το σκεπάσουν με κολοσσιαία κτίρια πολυκατοικιών, εργατικών κατοικιών κάθε είδους και γούστου. Εκατομμύρια τόνοι μπετόν έπεσαν, λες και θέλουν να σκεπάσουν την ενοχή και να εξαφανίσουν τη μνήμη. Στο Καντιφέ Καλέ υπάρχουν μερικά καφενεία με ανοιχτές βεράντες, που το βραδάκι προσφέρουν το υπερθέαμα του ηλιοβασιλέματος. ΑΠ: Νίκο μου, καλέ μου φίλε, θα σου δώσω την απάντηση, πού μου έδωσε η εγγόνα της Κασσάνδρας, όταν της έκανα την ίδια ερώτηση, πριν καλά- καλά ξεκινήσω, τη γραφή μου. Τα παλιά ελληνικά σπίτια είναι ελάχιστα σήμερα. Τα καταλαβαίνει όμως κανείς με την πρώτη ματιά. Επιβλητικά αρχοντικά με τονισμένα τα κλασικά στοιχεία. Υπάρχουν ακόμα σπίτια που κάτι στην πόρτα τους, κάτι στη διακόσμησή τους μιλάει για εκείνους τους νοικοκύρηδες που ήθελαν με κάθε τρόπο να υπογραμμίσουν την ελληνική καταγωγή τους. Λιγοστά καλλιμάρμαρα μέγαρα, χρονολογημένες σιδεριές μπαλκονιών, μαίανδροι και ακροκέραμα που σώθηκαν από τη φωτιά αντιστέκονται στο χρόνο και την εγκατάλειψη. ΕΡ: Ηλιάνα, ήθελα, να είμαι υπεύθυνος, απέναντί σου και έψαξα πληροφορίες σε εγκυκλοπαίδιες για τη Σμύρνη. Μια φράση, λοιπόν, πού μου έμεινε χαραγμένη βαθιά και θέλω, να τη μοιραστώ, μαζί σου: Σήμερα, η Σμύρνη αποτελεί το Ευρωπαϊκό πρόσωπο της Τουρκίας. ΑΠ: Φίλε μου, καθετί, πού κάνεις, με εντυπωσιάζει και μου αρέσει. (χαμογελά). Επανέρχομαι, λοιπόν, στην ερώτησή σου. Αυτό οφείλεται όχι μόνο στον αυτονόητο γεωγραφικό λόγο, που συνδέεται με την θέση της στο δυτικό μέτωπο της μικρασιατικής χερσονήσου, αλλά, κυρίως, διότι εδώ, απ΄όλες τις μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές της χώρας, είναι λιγότερο ορατές οι συμπεριφορικές εκδηλώσεις του Ισλαμικού κινήματος, ιδίως στην αμφίεση των γυναικών που υπομιμνήσκουν το ασιατικό βάθος της τουρκικής κοινωνίας. ΕΡ: Από τις πιο τραγικές μορφές της ελληνικής μυθολογίας είναι η Κασσάνδρα, το ίδιο και η ηρωίδα σου. ΑΠ: Εάν, κοιτάξουμε την ιστορία, η μυθολογία με την Κασσάνδρα, του βιβλίου μου, έχει πολλά κοινά. Ας πάρουμε, τα πράγματα από την αρχή, όμως. Την Κασσάνδρα, της μυθολογίας, την είχε αγαπήσει ο Απόλλωνας, και εκείνη του υποσχέθηκε να δεχτεί τον ερωτά του, φτάνει να την έκανε μάντισσα που να μη λαθεύεται ποτέ σε ό,τι προέλεγε. Όταν όμως εκείνος ανταποκρίθηκε στην επιθυμία της και την προίκισε με το χάρισμα της μαντικής, η Κασσάνδρα πάτησε την υπόσχεση της και αρνήθηκε να του δοθεί. Θυμωμένος ο θεός, επειδή δεν μπορούσε να πάρει πίσω ό,τι μια φορά είχε δώσει, την καταράστηκε να μην πιστεύει ποτέ κανείς άνθρωπος στις μαντείες της, όσο αληθινές και να είναι. Κάτι παρόμοιο, δηλαδή, με την Κασσάνδρα, στο βαλς των ανέμων. Αγάπησε Τούρκο και δεν ανταποκρίθηκε στον έρωτά του, κι ας ήρθε σε ερωτική επαφή, μαζί του. Παίρνει σε βάρος της, τις ζωές πολλών ανθρώπων, κυρίως του Ζαν, πού την πανδρεύτηκε, ξέροντας την εγκυμοσύνη της. Είχε στα σπλάχνα της, το παιδί, ενός Τούρκου, αδιανόητο, για εκείνη την εποχή, έτσι; ΕΡ: Σου αρέσει, η Ιστορία. Το αγαπημένο σου μάθημα, να υποθέσω; ΑΠ: Στο σχολείο, ήμουν η τυπική μαθήτρια. Δεν υπήρχε περιθώριο, για πολλές γνώσεις. Δυστυχώς, υπάρχουν κουτάκια. Η λεγόμενη, Νίκο μου, παπαγαλία. Είχα τη τύχη, να αφομοιώνω, από τη παράδοση, οπότε είχα χρόνο, να διαβάζω στον ελεύθερό μου χρόνο! (χαμογελά) ΕΡ: Ναι… ναι… το πατάρι του σπιτιού σου, γέμισε, πλέον, με κούτες… Συν, η βιβλιοθήκη σου! ΑΠ: Η ανάγνωση πλουτίζει την μνήμη, καλλιεργεί το γούστο και μορφώνει τον χαρακτήρα. ΕΡ: ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑ, στη Σμύρνη, Ηλιάνα; ΑΠ: Οι Σμυρνιές πρωτοπορούσαν στην απελευθέρωση του γυναικείου φύλου, Νίκου μου. Όταν ετοιμαζόταν το Σύνταγμα, οι Σμυρνιοί λόγιοι έστειλαν σχέδιο συντάγματος που πρόβλεπε δύο Βουλές, μία αντρική και μία γυναικεία για τα θέματα που αφορούσαν τις γυναίκες. Μια Σμυρνιά- η Θεσπιάς Χατζησταύρου- μάλιστα- το 1915 ιδρύει στην Αθήνα το πρώτο γυμναστήριο για γυναίκες. ΕΡ: Συμβολικό φόρο τιμής και παράλληλη κατάθεση εξακολουθητικής μνήμης μιας πόλης που τα ίχνη της εξακολουθούμε να αφουγκραζόμαστε, δηλώνεις, με αυτό το βιβλίο σου; ΑΠ: Ένας ελάχιστος χαιρετισμός στα συστατικά μιας πόλης που εξακολουθεί να απασχολεί την ιστορική μνήμη και το εσωτερικό βλέμμα, τις αισθήσεις και την ψυχή μας. (χαμογελά)