Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

http://freepen.gr/2013/τι-σημαίνει-ο-γραφικός-σας-χαρακτήρας/

διαβαστε το άρθρο μου



Τι σημαίνει ο γραφικός σας χαρακτήρας;

Writing
Ο γραφικός χαρακτήρας, φίλοι μου, σύμφωνα με τους γραφολόγους, αποκαλύπτει στοιχεία της προσωπικότητάς μας!
Πάρτε χαρτί και μολυβί και γράψτε μια πρόταση, μετά διαβάστε την δυνατά και κοιτάξετε τι σας γράφω. Ίσως, μπορέσω, να σας βοηθήσω!
της Ηλιάνας Βολονάκη
Μην ξεχνάτε, φίλοι μου, πώς ο γραφικός χαρακτήρας, δείχνει τον εσωτερικό μας κόσμο!
Δείξε μου το φίλο σου αν σου πω ποιος είσαι… λέει μια παροιμία, αλλά καλύτερα θα ήταν: Δείξε μου το γραφικό σου χαρακτήρα να σου πω ποιος είσαι. Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο τρόπος που γράφουμε φανερώνει πολλά για την προσωπικότητα μας καθώς και για την εκάστοτε ψυχολογική μας κατάσταση.
Όπως λένε οι ειδικοί, η διαδικασία του γραψίματος ελέγχεται από το κεντρικό νευρικό σύστημα καθώς συμμετέχουν πολλοί μυς όπως του μπράτσου, του αγκώνα, του χεριού, των δαχτύλων και της ωμοπλάτης. Αν κάνετε υπομονή μέχρι το τέλος, στα δείγματα γραφής που ακολουθούν και στην ερμηνεία τους, ίσως κάποιοι συναντήσετε τον εαυτό σας ή κάποιο κοντινό σας πρόσωπο!
Θα σας χωρίσω, σε κατηγορίες, ώστε να βοηθηθείτε πιο εύκολα.
1. Ο ειλικρινής: Μεγάλα στρογγυλά και ομοιόμορφα γράμματα, σε ευθεία γραμμή.
2. Ο φιλότιμος: Στρογγυλά γράμματα και τονίζει τα σημεία στίξης – σημάδι ανθρώπου με προσοχή στη λεπτομέρεια.
3. Ο οικονόμος: Προσεχτικά και ομοιόμορφα, με ελαφριά κλίση στις γραμμές και χωρίς να τονίζει τα κεφαλαία.
4. Ο γενναιόδωρος: Ευρύχωρα και καθαρά, ξεχωρίζοντας έντονα τα μεγάλα γράμματα και τα κεφαλαία από τα υπόλοιπα γράμματα.
5. Ο ταπεινός: Μικρά, απλά και ομοιόμορφα γράμματα, ενώ οι γραμμές τείνουν να κάνουν ζιγκ-ζακ.
6. Ο μελαγχολικός: Ξεχωρίζει από την έντονη κλίση των γραμμάτων του. Η πίεση είναι στην αρχή σταθερή, αλλά σιγά-σιγά χάνεται. Τα σημεία στίξης είναι αρχικά έντονα, αλλά καθώς προχωρά το γραπτό, τείνουν να εξαφανίζονται.
7. Ο υπερήφανος: Μεγάλα γράμματα, τονισμένα κεφαλαία, ενώ το τελευταίο γράμμα κάθε λέξης φαίνεται να είναι πιο έντονο από τα υπόλοιπα.
8. Ο καλλιτέχνης: Καλλιγραφικά και το μέγεθος των γραμμάτων τείνει να μικραίνει καθώς προχωρά το γραπτό.
9. Ο αλτρουιστής: Με έντονη κλίση και πίεση. Τα γράμματα είναι στρόγγυλα και τα κεφαλαία σχεδόν καλλιγραφικά.
10. Ο διακριτικός: Μικρά γράμματα, με ελαφριά πίεση και οι γραμμές τείνουν προς τα πάνω. Τα γράμματα τείνουν να έχουν αρκετές σπείρες και καμπύλες, αλλά το τελευταίο γράμμα κάθε λέξης είναι μάλλον σεμνό και περιορισμένο.
11. Ο αλαζόνας: Τονίζει υπερβολικά τα κεφαλαία γράμματα και συνήθως η υπογραφή του είναι μεγάλη και πολύπλοκη, καταλήγοντας σε περιττές διακοσμήσεις με καμπύλες γραμμές.
Tα ασύνδετα μεταξύ τους γράμματα, φίλοι μου, σημαίνουν, όχι καλός αυτοέλεγχος, υπερβολική φαντασία, αποσπασματικός τρόπος σκέψης.
Σύνδεση με λεπτές γραμμούλες- ο λεγόμενος νηματοειδής τύπος- σημαίνουν, έντονη αίσθηση αυτοσυντήρησης, ευκολία προσαρμογής και μεγάλη πνευματική συνάφεια.
Σύνδεση με έντονες γραμμές και όλη η γραφή δείχνει να διαθέτει ομοιογένεια και ροή, φίλοι μου, σημαίνουν, ηρεμία, ευγενικό, με αυτοπειθαρχία, μια προσωπικότητα συμπαθητική αλλά και ενίοτε πληκτική.
H κλίση προς τα δεξιά, δείχνει εξωστρέφεια, παρορμητικό άτομο, καθώς κι σε όσους δίνουν μεγάλη σημασία στις σχέσεις με τους άλλους. Σε αυτή τη κατηγορία, μπορούμε να τοποθετήσουμε και τους καλλιτέχνες.
Η υπερβολική κλίση προς τα δεξιά, από την άλλη μεριά, φίλοι μου, δηλώνει υπερευαισθησία, ασυλλόγιστη συμπεριφορά.
Tα κατακόρυφα γράμματα, φίλοι μου, δηλώνου: λογική, ανεξαρτησία, αυτοκυριαρχία ακόμα και σε περιπτώσεις κρίσης, άτομα διευθυντικών θέσεων.
H κλίση προς τα πίσω; Εσωστρέφεια παρά τον πλούσιο συναισθηματικό κόσμο. Διαφορετικές κλίσεις- και τελειώνω- δηλώνουν: ευστροφία, αυθορμητισμό αλλά ελάχιστο αυτοέλεγχο, ευμετάβλητη διάθεση, αποφυγή ανάληψης μεγάλες ευθυνών.
Εξίσου σημαντικό, για τους γραφολόγους, είναι ο χωρισμός των γραμμάτων σε τρεις οριζόντιες ζώνες, καθεμιά από τις οποίες συνδέεται με μια ομάδα χαρακτηριστικών της προσωπικότητας.
Στην άνω ζώνη ανήκουν τα γράμματα που αναπτύσσονται εις ύψος, όπως το β, το δ, το θ αλλά και το τ. Δηλώνουν: φιλοδοξίες, όνειρα, ιδανικά. Όσο περισσότερο τα γράμματα εισχωρούν σε αυτήν τόσο φανερώνει άτομο με ζωηρή φαντασία, τάση στην ονειροπόληση και έλλειψη πρακτικού πνεύματος.
Αντίθετα, αν οι θηλιές των γραμμάτων στην άνω ζώνη είναι μικρές, αυτό δείχνει ότι το άτομο δεν επιτρέπει ελευθερία έκφρασης στη φαντασία του.
Επίσης και οι θηλιές ή οι προς τα πάνω προεκτάσεις των γραμμάτων δείχνουν έλλειψη δημιουργικής σκέψη, άτομα λογικά, μεθοδικά, με σωστή κρίση.
Στη μέση ζώνη, εκείνα που δεν προεξέχουν ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω, δηλαδή όλα τα φωνήεντα, καθώς και τα κ, π, σ, ν. H μέση ζώνη σχετίζεται με τη στάση του ανθρώπου απέναντι στην καθημερινότητα. Όταν υπερισχύει, φανερώνει κοινωνικό άτομο που θέλει να γίνεται αρεστό. Έχει τάση να ζει για το παρόν. Όταν η μέση ζώνη είναι μικρότερη από τις άλλες δύο, δείχνει άτομο πρακτικό, προσγειωμένο και ακούραστο, που ωστόσο μπορεί να αισθάνεται ανικανοποίητο από την καριέρα του και την κοινωνική ή την ερωτική ζωή του.
Στην κάτω ζώνη περιλαμβάνονται τα γράμματα που κρεμάνε:γ, μ, ρ, φ, χ. Ορισμένα, πάλι, όπως το ζ, το ξ, το λ και το ψ, ανήκουν και στην άνω και στην κάτω ζώνη. Ενστικτώδεις επιθυμίες του ατόμου, λοιπόν, τις υλικές ανάγκες, τις σωματικές δραστηριότητες, τη σεξουαλικότητα.
Όσο λοιπόν περισσότερη έμφαση έχει στο γραφικό χαρακτήρα με γεμάτες και έντονες κάτω θηλιές στα γράμματα, τόσο περισσότερο το συγκεκριμένο άτομο δίνει σημασία στα υλικά αποκτήματα, αγαπά τα σπορ, έχει έντονο ερωτισμό.
Aν οι κάτω θηλιές είναι τόσο μακριές, που να μπερδεύονται με την από κάτω αράδα, προδίδουν μια αδυναμία κρίσης, έλλειψη οργάνωσης και δυσκολία με τη μεθοδική σκέψη.
Οι ασυνήθιστοι σχηματισμοί στις κάτω θηλιές των γραμμάτων μπορεί να σημαίνουν σεξουαλική εκκεντρικότητα αλλά και ασυνήθιστα έντονο ερωτισμό.
Aν, πάλι, οι καταλήξεις των γραμμάτων στην κάτω ζώνη είναι ευθείες, έχουμε να κάνουμε με έναν κλειστό χαρακτήρα που διαθέτει σωστή κρίση και κατά πάσα πιθανότητα κλίση στη μουσική ή τα μαθηματικά.
Κεφαλαία και πεζά: H σχέση μεγέθους των κεφαλαίων γραμμάτων με των πεζών εκφράζει την άποψη που έχει το άτομο για τον εαυτό του. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά τους, τόσο πιο ανεβασμένη είναι και η αυτοεκτίμησή του..
Tα ψηλόλιγνα κεφαλαία: δειλία απέναντι στους άλλους, χωρίς ωστόσο κατά βάθος να λείπει η αυτοπεποίθηση.
Tο πλατύ κεφαλαία: τάση επιβολής στους άλλους.
Tα κοντά κεφαλαία: συντηρητική και άτολμη προσωπικότητα.
Αν έχουν σχεδόν το ίδιο ύψος με τα πεζά: χαρακτήρας δειλός και αποτραβηγμένος.
Tα πολύ στολισμένα κεφαλαία: ανάγκη εντυπωσιασμού των άλλων.
Ιδίως αν τονίζονται με μια γραμμή που προέρχεται από την άνω ζώνη, φανερώνουν άτομο που έχει σαφή άποψη για την ανωτερότητά του απέναντι στους άλλους.
Οι μεγάλες θηλιές στα αριστερά των κεφαλαίων: εγωισμός κι αισθησιασμός.
Tα κεφαλαία που επεκτείνονται και στην κάτω ζώνη: επιθετικότητα κι απόλυτη σιγουριά– τα άτομα είναι βέβαια ότι έχουν δίκιο και θα κάνουν το παν να το επιβάλουν.
Σπάνια όταν γράφουμε έχουμε συναίσθηση του πόσο πιέζουμε στο χαρτί το στυλό μας, ωστόσο ο βαθμός της πίεσης αυτής δείχνει τη διάθεση, τη ζωτικότητα και την αποφασιστικότητά μας.
H έντονη πίεση: αντοχή, ενθουσιασμό, ζωηρή λίμπιντο.
H βαριά πίεση σε ένα κείμενο: άτομο καταπιεσμένο και απογοητευμένο.
H ακανόνιστη πίεση: η δύναμη της θέλησης είναι ασταθής, εσωτερικές συγκρούσεις, αισθήματα ανασφάλειας.
Η ταχύτητα στο γραπτό: ευστροφία και διεισδυτική σκέψη.
Tο αργό γράψιμο: προσπάθεια διατήρησης συναισθηματικού ελέγχου.
Aν, μάλιστα, συνδυάζεται και με μικρή πίεση του στυλό πάνω στο χαρτί, φανερώνει ότι η ψυχική και η σωματική κατάσταση την ώρα του γραψίματος δεν είναι η καλύτερη.
Ορισμένα, μάλιστα, γράμματα του αλφαβήτου παίζουν βασικό ρόλο σε μια γραφολογική ανάλυση.
Tο α και το ο.
Ανάλογα με το αν τα κουκλάκια τους είναι ανοιχτά ή κλειστά, δείχνουν το βαθμό που το άτομο ανοίγεται στους άλλους.
Tο ίδιο ισχύει με το δ και με το θ.
Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν οι γωνίες που μπορεί να σχηματίζουν – γιατί φυσικά ελάχιστοι άνθρωποι τα κάνουν στρογγυλά με το διαβήτη.
Tο κεφαλαίο I-το γράμμα της ατομικότητας.
Οριζόντιες γραμμές πάνω κάτω: δημιουργική σκέψη.
Απλή ίσια γραμμή: άτομο που δίνει βάση στα ουσιώδη.
Μικρό στο ύψος: χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Η πάνω θηλιά πιο σχηματισμένη από την κάτω: μεγάλη σημασία στο νου.
Η έντονη κάτω θηλιά: υπερβολική σημασία στο σώμα.
Tο τ είναι ένα ακόμη γράμμα που μπορεί να γραφτεί με πολλούς τρόπους, ακόμα και στο χειρόγραφο του ίδιου.
Η μακριά οριζόντια γραμμή: δεσποτισμός και έντονη αυτοπροστασία.
Η θηλιά στην εγκάρσια γραμμή: τάση για κριτική ευαισθησία, πανουργία.
Tο πεζό τ, αν έχει μπούκλα στην επάνω ζώνη, είναι δείγμα συντηρητισμού, ενώ, αν δεν έχει εγκάρσια γραμμή και είναι γραμμένο σαν ι, δείχνει αφηρημάδα, έγνοια ή βιασύνη.
Οριζόντια εγκάρσια γραμμή: εφευρετικότητα.
Λοξή εγκάρσια γραμμή: επιθετικότητα, δόση φιλοδοξίας.
Aν γράφεται σαν σταυρουδάκι με μονοκοντυλιά: υπευθυνότητα και λογική.
Μεγάλο κενό στην αριστερή μεριά της σελίδας: άτομο που κοιτά προς το μέλλον όχι το παρελθόν.
Μεγάλο κενό στην δεξιά μεριά της σελίδας: φόβος προς το μέλλον, το άγνωστο. Στενό κενό στην αριστερή μεριά της σελίδας: άτομο προσεχτικό που ενοχλείται όταν πιέζεται να ξεκινήσει κάτι χωρίς να είναι έτοιμος. Στενό κενό στην δεξιά μεριά της σελίδας: ανυπομονησία και ανησυχία.
Μεγάλα κενά: άνθρωπος ντροπαλό, προσεχτικός και σκεπτικός.
Στενά κενά: άνθρωπο ενεργητικός, φλύαρος.
Ανύπαρκτα κενά: άνθρωπο ανυπόμονος, ενεργητικός, με μπόλικη αυτοπεποίθηση, κοινωνικός αλλά και με τάση να ‘γαντζώνεται’ στους άλλους.
Μεγάλα κενά: άνθρωπος μοναχικός, ανεξάρτητος, ίσως αντικοινωνικός αντικειμενικός, αμερόληπτος.
Ίσα-ίσα να μην αγγίζονται τα πάνω γράμματα με τα κάτω: φλύαρος, σπάταλος
Μόλις που αγγίζονται τα πάνω
χαμηλά γράμματα- όπως το γ και το ρ- με τα κάτω ψηλά γράμματα- β, δ, ζ, λ,-: συγκρότηση σκέψης
Όταν το κενό είναι υπερβολικά στενό, με αποτέλεσμα σε σημεία- σημεία να μπλέκεται η μια γραμμή με την επόμενη: χαλαρή αυτοπειθαρχία, παθιασμένη προσωπικότητα.
Αν λοιπόν πήρατε μια πρώτη γεύση σας λέω ότι ακόμα δεν έχετε δει τίποτα.
Για να εξαχθεί συμπέρασμα από γραφολόγο, χρειάζεται να ληφθούν υπ’ όψιν τουλάχιστον 50-60 χαρακτηριστικά.
Η επιστήμη έχει εισέλθει σε πολλούς τομείς όπως η εγκληματολογία και η πρόσληψη προσωπικού γίνεται πολλές φορές μέσα από δείγματα γραφής των υποψηφίων.