Πέμπτη, 25 Απριλίου 2013

http://perifereianews.com/Άρθρα-Συνεντεύξεις/οι-σχέσεις-της-οικογένειας-και-η...διαφήμιση-του-public

Διαβάστε το άρθρο μου στην ηλεκτρονική εφημερίδα perifeianews.com



Οι σχέσεις της οικογένειας και η...διαφήμιση του Public
Άρθρα & Συνεντεύξεις Οι σχέσεις της οικογένειας....το 2013

Είμαι σίγουρη, πώς όλοι έχετε δει την διαφήμιση του Public  Όλα στο μπαμπά! Καλοστημένη διαφήμιση, τόσο του θέματος, όσο και της φυσικότητας των παιδιών. Ή κάνω λάθος;

Ίσως, με αποκαλέσετε τρελή, μα όσο κι αν μου αρέσει το project, τόσο με κάνει και συγχύζομαι.

Ένα κορίτσι στην εφηβεία να φλερτάρει μέσα στο μαγαζί  με ένα αγόρι, ώσπου ξεπροβάλει ο μικρός  της αδελφός και την πιάνει επ' αυτοφώρω...  Εδώ, τίθεται το εξής ερώτημα: Ποιος είναι ο ρόλος της οικογένειας; Πολλοί από εσάς, θα θυμίσετε μαζί μου, το ξέρω. Μα, αν το σκεφτείτε με προσοχή, το κορίτσι πού φλερτάρει και οι γονείς είναι εξαφανισμένοι, μέσα στο χώρο, δεν σας δηλώνει την <<μοντέρνα>> οικογένεια; Την σύγχρονη;

Ναι, δεν αντιλέγω… Να αφήνουμε περιθώρια στα παιδιά, αλλά να βρισκόμαστε πίσω τους- δίχως να μας καταλαβαίνουν, δίπλα τους- και να προλαβαίνουμε όσο μπορούμε το κακό. Αλλά, ας μην πάρω τη μεριά του ψυχολόγου, διότι από ιατρικά δεν σκαμπάζω…

Εδώ, τίθεται καθαρά ένα είδος εκφοβισμού, ενός καλουπιού. Η όλη συμπεριφορά, πιστεύω, πώς κινείται στους γονείς.  Προσδοκούν την εκπλήρωση από τα παιδιά, εκπληρώνοντας, έτσι, τα δικά τους όνειρα. Νιώθουν υπερήφανοι, διότι παίρνουν εκδίκηση, από τους δικούς τους γονείς, όταν δεν τους άφησαν να πραγματοποιήσουν, ακόμα και τα λάθη τους.

Εάν, σκεφτείτε και την άλλη πλευρά του νομίσματος… Το πρώτο παιδί, παίρνει όλη την αγάπη και τον σεβασμό, από τους γονείς. Με μία λέξη: ΜΟΝΑΔΙΚΟ. Όταν, στο φως, έρχεται το δεύτερο, ίσως τρίτο, κτλ… Τα πράγματα, περιπλέκονται.

Υποχρεώνουν το μεγαλύτερο, να προσέχει το μικρότερο, κάτι πού είναι στη δικαιοδοσία των γονιών.  Αλλάζουν, απότομα οι στάσεις, οι ρόλοι και οι συμπεριφορές. Το μικρότερο παιδί, γίνεται κακομαθημένο, απαιτητικό, με αποτέλεσμα, να τραβάει την προσοχή όλων.

Τότε προσπαθώντας να φανεί ακόμη καλύτερο στους γονείς, γίνεται κατάσκοπος του μεγάλου παιδιού και μαρτυρά συνειδητά πλέον τα παράπτωμα του πρώτου. Το χειρότερο, δε, είναι όταν χαίρεται, μόλις το άλλο τιμωρείται.

Έτσι, ερχόμαστε στη συγκεκριμένη διαφήμιση. Λυπάμαι που θα το πω, αλλά είναι ένα απλό παράδειγμα, των όσων συμβαίνουν μέσα σε πολλές οικογένειες.

Μήπως, αληθεύουν, λοιπόν, όλα αυτά;

Ηλιάνα Βολονάκη
Συγγραφέας