Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2013

Η συγγραφέας Ηλιάνα Βολονάκη έδωσε μια αποκλειστική συνέντευξη στην PolisPress.gr
Διαβάστε τι μας είπε για τη ζωή και το έργο της:


-Ποιο είναι το αγαπημένο σας ρητό;
Η σιωπή δεν κάνει λάθη.
-Ποια είναι η πρώτη σκέψη που κάνετε το πρωί και ποια το βράδυ πριν κοιμηθείτε;
Ευχαριστώ τω Θεώ πού είμαι ζωντανή και έχω τη δυνατότητα να συνεχίσω τη γραφή του βιβλίου μου, τα βράδια, παρέα με τη μουσική και τη θάλασσα πού ατενίζω από το σπίτι μου.
-Πως περνάτε τον ελεύθερο σας χρόνο;
Ταξιδεύω, ακούω μουσική και ζωγραφίζω.
-Τι ήταν αυτό που σας έκανε να γελάσετε τελευταία;
Η θετική απάντηση του εκδότη μου στην έκδοση του καινούριου μου μυθιστορήματος.
-Τι αγαπάτε στους ανθρώπους;
Την ειλικρίνεια και το χαμόγελο.
-Τι δεν συγχωρείτε στους άλλους;
Το ψέμα και την απιστία.
-Τι σημαίνει για εσάς ευτυχία;
Η οικογένειά μου και οι άνθρωποι πού με στηρίζουν στις επιλογές μου.
-Ποιο είναι κατά την άποψή σας το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε έναν άνθρωπο.
Ο θάνατος ενός αγαπημένου του προσώπου.
-Τι χρειάζονται οι σημερινοί άνθρωποι για να είναι ευτυχισμένοι;
Σε αυτή τη φάση, πού ζούμε, η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη. Δεν υπάρχουν χρήματα, πολλές ώρες εργασίας, αρκετή κούραση… Πιστεύω πώς ένα χαμόγελο και μια αγκαλιά από δικούς μας ανθρώπους, θα ισοδυναμούσε με την ευτυχία.
-Πως ξεκινήσατε να γράφετε; Υπήρξαν κάποιοι παράγοντες στη ζωή σας που σας οδήγησαν στη συγγραφή βιβλίων;
Από ένα παιδικό στην τηλεόραση, εκεί πού τα μολύβια, οι γόμες, οι κούκλες κτλ, περίμεναν τη νύχτα, για να ξεκινήσουν τις ιστορίες τους. Ήμουν 7 χρονών, κι όμως, έγραφα τα παραμύθια μου, μέχρι τα δεκαοχτώ μου πού έγραψα το πρώτο μου μυθιστόρημα.
-Όταν αρχίζετε ένα νέο βιβλίο, τι σκέφτεστε πρώτα να γράψετε, κάτι αρεστό στους αναγνώστες, ή κάτι που αρέσει σε εσάς;
Όλοι οι ήρωες των βιβλίων μου είναι αληθινοί. Προτού ξεκινήσω τη συγγραφή της ιστορίας μου, προσπαθώ να δω τι αρέσει στον αναγνώστη, να μπω στη δική του θέση. Μιλάω καθημερινά με πολλοί κόσμο στο Facebook και στο blog μου, δέχομαι τις συμβουλές και τις κριτικές τους. Έχουν ανάγκη να ξεφύγουν από τα καθημερινά προβλήματα, έστω για λίγες στιγμές διαβάσματος. Το ίδιο, φυσικά, θέλω κι εγώ.
-Θεωρείτε πως τα βιβλία σας είναι για άνδρες ή για γυναίκες ή εσείς θέλετε να έχετε όλους τους αναγνώστες κοινό σας;
Μέχρι στιγμής, και οι άνδρες και οι γυναίκες διαβάζουν τα βιβλία μου. Μάλιστα αρκετοί άνδρες στέλνουν τις κριτικές τους για τα συγγραφικά μου θέματα και ταυτίζονται με τους αρσενικούς ήρωές μου.
-Γράφετε εμπειρικά; Αποτελούν τα βιβλία σας προσωπικές εμπειρίες;
Νιώθω τύψεις, όταν γύρω μου υπάρχουν απελπισμένοι άνθρωποι, γεμάτοι απόγνωση, να ζητούν την αξία της ζωής και με πιάνει ρίγος. Κάποιος πρέπει να παρέμβει στο πεπρωμένο τους και να ξαλαφρώσει τις ψυχές τους. Για αυτό και το τολμώ, ψάχνω στο ιντερνέτ, επισκέπτομαι ορισμένους ανθρώπους, ρωτώ συγγενείς και φίλους, κρατώ σημειώσεις και ξεκινώ τις πρώτες μου φράσεις. Μου είναι δύσκολο. Δεν ξέρω πώς να αποτυπώσω στην οθόνη του υπολογιστή μου, αυτούς τους ήρωες μέχρι πού παραδίνω πλήρως τον εαυτό μου στο συγγραφικό λήθαργο, συμμαζεύω τις λεπτομέρειές μου και αρχίζω την ιστορία μου.
- Πιστεύετε ότι μπορεί το νόημα και τα στοιχεία ενός βιβλίου να μεταφερθούν επιτυχώς στην τηλεόραση;
Εδώ και λίγο διάστημα, είμαι υπό συζήτηση για μια θεατρική παράσταση.
- Νομίζετε ότι ο Έλληνας του σήμερα, και ιδίως η νέα γενιά, έχει στενές σχέσεις με το βιβλίο;
Όχι ιδιαίτερα- αν και τώρα τελευταία υπάρχει στροφή προς τα λογοτεχνικά δρώμενα. Είναι δύσκολο ένας νέος να ενεργοποιήσει το μυαλό και τη σκέψη του- υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις. Είναι ένα ερέθισμα από την μικρή του ηλικία. Στην εποχή μας, δυστυχώς, οι περισσότεροι νέοι, παίζουν με τα ηλεκτρονικά και βρίσκονται καθηλωμένοι στις οθόνες του υπολογιστή, χάνοντας την ουσία της ζωής.
- Νομίζετε ότι ένας συγγραφέας έχει «ημερομηνία λήξεως»; Υπάρχει δηλαδή κάποια στιγμή που ένας συγγραφέας παρακμάζει και παύει να διατηρεί την «χάρη» του;
Σε όλα τα είδη τέχνης υπάρχουν στιγμές που ένας καλλιτέχνης «παρακμάζει». Αλλά αυτό δεν ισχύει πάντα όταν υπάρχει πραγματικό ταλέντο.
- Κάποιος γεννιέται ή γίνεται συγγραφέας, κατά τη γνώμη σας;
Όλοι μπορούμε να γράψουμε και οι περισσότεροι το πιθανότερο είναι ότι θα νιώσουν αυτή την ανάγκη σε κάποια φάση της ζωή τους. Τελικά όμως η απήχηση που θα έχει το έργο στον κόσμο, έχει να κάνει με το πόσο ενδιαφέρουσα είναι η οπτική στα πράγματα, αλλά και ο τρόπος καταγραφής αυτής.
- Έχετε πρότυπα στη ζωή σας και στη συγγραφική σας καριέρα;
Όχι. Αγαπώ και θαυμάζω πολλούς συγγραφείς, όμως λειτουργώ με βάση τα δικά μου δεδομένα.
- Είστε ικανοποιημένη με τον εαυτό σας και τη δουλειά σας; Αν σας δινόταν η ευκαιρία, θα αλλάζατε κάτι;
Γενικά στην ζωή μου δεν μπορώ την στασιμότητα- σε αντίθεση με τις προσωπικές μου σχέσεις. Μου αρέσει να αλλάζω και να εξελίσσομαι. Πάντα ψάχνω για νέους δρόμους, σταθμούς και προορισμούς.
- Υπάρχει κάτι που προσπαθείτε να περάσετε, μέσα από τα βιβλία σας, στους αναγνώστες σας;
Ότι η αυτεπίγνωση αποτελεί το κλειδί της ευτυχίας μας.
-Τι σημαίνει για εσάς έμπνευση;
Η ζωή.
-Τι είναι αυτό που σας γεμίζει και σας βοηθάει να συνεχίσετε το γράψιμο;
Η αγάπη και ο σεβασμός του κόσμου.
-Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας δυσκολεύει τη γραφή σας;
Η ανυπομονησία μου. Βιάζομαι να τελειώσω ένα έργο μου, αλλά μαλώνω τον εαυτό μου και συνεχίζω.
-Πόσες ώρες την ημέρα γράφετε;
Εξαρτάται από τον ελεύθερό μου χρόνο. Μπορεί να γράψω είκοσι λεπτά και να βγει εξαιρετικό, μπορεί να γράφω όλη μέρα και στην επόμενη ανάγνωσή μου, να χρειαστεί διόρθωση ή σβήσιμο.
-Στην Ελλάδα οι συγγραφείς δεν ζουν συνήθως από τα βιβλία τους. Εσείς ασχολείστε και με κάτι άλλο επαγγελματικά;
Σε αυτή τη φάση της ζωής μου, όχι.
- Πόσα βιβλία έχετε γράψει μέχρι σήμερα; Ποιο είναι αυτό που σας αντιπροσωπεύει περισσότερο;
Τη Μελαγχολία της Νύχτας και τα Λευκά Περιστέρια.
- Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτό τον καιρό;
Μόλις τελείωσα ένα ιδιαίτερα δύσκολο βιβλίο μιας και στον μυθιστορηματικό ιστό μου παρεμβάλλεται έντονα ο αστυνομικός τομέας.. Ήταν ένα επίπονο τόλμημα και περιμένω εναγωνίως τις αντιδράσεις του αναγνωστικού κοινού.
-Τι ήταν εκείνο που σας ενέπνευσε να γράψετε το τελευταίο σας βιβλίο;
Η Αίγυπτος.
-3 βιβλία που επηρέασαν τη διαμόρφωση της προσωπικότητας σας και την πορεία σας.
Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια, Του Μυριβήλη, η Σονάτα Του Σεληνόφωτος, Του Ρίτσου, Το αμάρτημα της μητρός μου, Του Γεώργιου Βιζυηνού.
-3 βιβλία που προτείνετε ανεπιφύλακτα σε γονείς να διαβάσουν τα παιδιά τους ή στα παιδιά τους.
Τον Μάγκα, της Πηνελόπης Δέλτα, Τον Τρελαντώνη, της Πηνελόπη Δέλτα, Χωρίς Οικογένεια , του Μαλό Έκτωρ.
-Το βιβλίο που θα θέλατε να είχατε γράψει
Η Σονάτα Του Σεληνόφωτος.